کد مطلب:259485 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:146

بخشی از بیانیه شیخ حسین وحید خراسانی
قسمتی از بیانیه حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی در مصیبت جانسوز هدم قبه منوره عسكریین علیهماالسلام:

بسم الله الرحمن الرحیم

(فی بیوت اذن الله أن ترفع و یذكر فیها اسمه یسبح له فیها بالغدو و الآصال - رجال لا تلهیهم تجارة و لا بیع عن ذكر الله و اقام الصلوة و إیتاء الزكوة یخافون یوما تتقلب فیه القلوب و الأبصار).



[ صفحه 355]



خلقكم الله انوارا فجعلكم (بعرشه محدقین حتی من علینا بكم فجعلكم فی بیوت اذن الله أن ترفع و یذكر فیها اسمه).

مسلمانان جهان، دلدادگان امام زمان علیه السلام!

قبه ای منهدم شد كه آرامگاه دو مصباح مشكاة هدایت و مرقد دو نجم آسمان ولایت و امامت است.

(یهدی الله لنوره من یشاء) كه به قطب عالم امكان صاحب العصر و الزمان تفسیر شده است، ثمره ی وجود «نور علی نوری» است كه در آن بقعه ی منوره آرمیده اند.

نور اول امام دهم آن كس كه خداوند متعال در حدیث لوح در شأن او فرموده است:

«ولیی و ناصری و الشاهد فی خلقی و أمینی علی وحیی»

او را ولی و یاور خود خوانده و او را شاهد حق در خلق و امین خود بر وحی قرار داده است.

نور دوم امام یازدهم كه ذوالجلال و الاكرام در مقام آن امام والامقام فرموده است:

«الداعی الی سبیلی و الخازن لعلمی الحسن»

آن كس كه به فرموده خداوند عزوجل «داعی الی سبیل الله» و خزینه نامحدود علام الغیوب است.

شیعیان جهان! مرقد دو نوری كه خداوند منان به این بیان معرف آنان است، مندم شد. تأمل در مضامین اوصاف آن دو امام مبین در حدیث لوح رب العالمین كه بر خاتم النبیین نازل شد، برای كمل از علمای ربانیین كافی است كه عظمت این مصیبت عظمی و داهیه ی دهیا را نشان دهد، كه اهانت به امین وحی خدا و خازن علم خدا، اهانت به ذات قدوس خداوند عالم و به حمله ی وحی و علم خدا از آدم تا به خاتم است.

وظیفه ی هر كس كه بنده ی خدا و از امت خاتم انبیاء است، آن است كه در



[ صفحه 356]



این مصیبت عزادار باشد، و بر هر كس كه قلب او به عشق قلب عالم امكان امام العصر و الزمان علیه السلام می تپد، لازم است كه در این مصیبت جانسوز كه خانه ی «صاحب خانه ی علم و ایمان» ویران شد، آن چه در توان دارد در تعظیم آن مصیبت انجام دهد.

امت اسلام! خانه ای كه مسكن دو اسم تكوینی از اسما حسنای الهی بود، و در طول زندگانی آن دو حجت كبری روزها مشرق انوار علم و توحید، و شب ها محفل انس با رب مجید بود، و زمزمه ی تكبیر، تهلیل، تسبیح و تحمید امام دهم، امام یازدهم و امام دوازدهم علیهم السلام روح بخش حمله ی عرش و ملائكه مقربین بود و همان خانه عاقبت مدفن دو ستاره ی آسمان خلافت خاتمیت شد، به دست كفر و طغیان و ظلم و عدوان ویران شد.

اللهم لك الحمد و لك الشكر و الیك المشتكی، و أنت المستعان

جهت عرض تسلیت خدمت حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء و كریمه ی اهل البیت حضرت معصومه علیهماالسلام مجلس ذكر مصیبت روز شنبه 6 / 12 / 84 ساعت 10 صبح در دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی برقرار است و جمعیت عزادار ساعت 11 به همراه معظم له به طرف حرم مطهر حركت می نمایند.